شاخه ها

خبرنامه

به مرکز اخذ گواهینامه ایزو خوش آمدید........................................................برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09124187969 , 09122928218 و 22714032 تماس حاصل فرمایید ویا از طریق فرم ارتباط با ما پیام خود را ارسال نمایید

ISO 10015:1999

مديريت كيفيت در خدمات آموزشي 

راهنماي  ISO 10015:1999 براي پوشش دادن موارد مربوط به توسعه، پياده‌سازي، نگهداري و بهبود استراتژي‌ها و سيستم‌هاي آموزشي كه بر كيفيت محصول يا خدمات موثرند، مي‌باشد.

جزییات بیشتر


در صورت در دسترس بودن به من اطلاع بده

ISO 10015:1999

ISO 10015:1999

مديريت كيفيت در خدمات آموزشي

راهنماي  ISO 10015:1999 براي پوشش دادن موارد مربوط به توسعه، پياده‌سازي، نگهداري و بهبود استراتژي‌ها و سيستم‌هاي آموزشي كه بر كيفيت محصول يا خدمات موثرند، مي‌باشد.

چرا به ISO 10015 نياز داريم؟

جهاني شدن و توسعه سريع تكنولوژي‌ها، شرايط شركت‌ها و رقابت را در بازار تغيير داده است. كيفيت منابع نيروي انساني، فاكتور كليدي براي حفظ عملكرد بالا مي‌باشد. براي توسعه منابع انساني لازم است كه سرمايه‌گذاري مستمري انجام شود. براي محافظت از اين سرمايه‌گذاري بر روي آموزش و توسعه مديريت منابع انساني، نياز به سيستمي مي‌باشد تا فرايندهاي توسعه منابع انساني را طرح‌ريزي، پياده‌سازي، ارزيابي و كنترل نمايد.

آموزش‌هاي در حين كار در مقايسه با آموزش‌هاي معمول، بيشتر براي برآوردن نيازهاي مشخص سازماني مي‌باشند. بيشتر سازمان‌ها و شركت‌ها در سراسر دنيا، توجه خود را به طور ويژه به كاركنان معطوف مي‌دارند و اعتقاد دارند كه با ارزش‌ترين سرمايه سازمان كاركنان هستند ولي بيشتر آنها رابطه بين صلاحيت‌ها و طرح تجاري را مديريت نكرده‌اند. ISO 10015 به مديريت كمك مي‌كند تا به هر آنچه مي گويد عمل نمايد.

پياده سازي ISO 10015

پياده‌سازي اين استاندارد شامل چهار (4) مرحله مي‌باشد. نخستين مرحله نيازسنجي آموزشي مي‌باشد كه در متناستاندارد چنين بيان شده است:

تعيين نياز آموزشي بايد بر مبناي نيازهاي آموزشي فعلي و نيازهاي آموزشي مورد انتظار با توجه به صلاحيت‌هاي پرسنل باشد.

اين امر نشان‌دهنده آن است كه نيازهاي آموزشي آتي بايد در ارتباط با طرح تجاري و اهداف استراتژيك باشند و بايد از طريق منابع داخلي و خارجي نسبت به تامين خدمات آموزشي اقدام گردد.

 

نحوه يكپارچه نمودن ISO 10015 با ISO 9001 و ساير استاندارد‌ها

پياده‌سازي صحيح ISO 10015 به سازمان كمك مي‌كند تا اقدامات کنشي را به جاي اقدامات واکنشي ( منفعلانه ) در ارتباط با صلاحيت پرسنل به انجام برساند. اقدامات کنشي اقداماتي هستند که سازمان قبل از اينکه نبود سطح مناسبي از آگاهي و صلاحيت در پرسنل منجر به مشکلي براي عملکرد سازمان شود، براي تامين اين سطوح از آگاهي و صلاحيت برنامه‌ريزي و اقدام نمايد. براي حصول اطمينان از كيفيت آموزش‌ها، بايد فرآيند آموزش را به عنوان بخشي از سيستم مديريت كيفيت سازمان در نظر گرفت. پايش و بهبود فرايند مطابق ISO 10015 موجب حصول اطمينان از مديريت و پياده سازي صحيح سيستم مي‌گردد.

 

 فرايند آموزش اثربخش طبق چرخه چهار مرحله‌اي دمينگ PDCA به شرح شكل زير است:

 

هنوز نظری ارسال نشده است.

برای ارسال نظر باید عضو شوید.